onsdag 11 april 2012

Snabb update

Med jobbdagar från 9-18+, finlandsbesök och en internetanslutning som endast fungerar efter kl 21 har det tyvärr inte blivit tid över att blogga den senaste veckan.

Jag har ändå hunnit med en hel massa skojiga saker. Jag har bl.a.:
- sprungit två kilometer i högklackat för att hinna fram till ett möte med Frankrikes president.
- beundrat vattenfall vid Takamaka.
- vandrat vid vulkanen le piton de la Fournaise.
- strandslöat och bränt fötterna på den svarta sanden.
- skrivit ännu en artikel och utan att skämmas bett intervjuoffren skriva sina namn och titlar i mitt anteckningsblock. Titlar är viktiga här.
- gått på lanseringen av ett nytt vin från Chai de Cilaos. Gott.
- gått på fotoutställning av en fotograf jag var med och intervjuade för några veckor sen.
- ätit den absolut bästa efterrätten hittills: tarte à la rhubarbe. Bildbevis finns inte eftersom jag hann äta upp den snabbare än blixten.

I dag var det förresten tsunamivarning här. På grund av en jordbävning i Sumatra lyfte de beredskapen ungefär mitt i dagen. Varningen togs bort några timmar senare eftersom mer information visade att den tsunami som kanske når la Réunion kommer att vara högst 10 cm. Tur det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar