fredag 6 augusti 2010

På väg bort

I helgen blir det äntligen av att träffa Malin, som jag skulle ha åkt och hälsat på dagen efter att min väska blev stulen! Jag kunde ju aldrig åka eftersom biljetterna var i väskan...

Jag åker till Annecy på lördag och sen till Lyon, hemma igen söndag kväll. I Annecy firar de Fête du Lac, där jag tror att de firar att regionen Savoie sammanslogs med Frankrike för 150 år sedan. Fyrverkerierna som de har håller på i 70 minuter! Jag som trodde att jag skulle missa de fyrverkerierna som visar slutet på Fête de Genève får i stället se lite andra, och de är t.o.m. 10 minuter längre. Perfekt!

Och nu mina vänner har jag äntligen fått skaffat en kamera, så kanske ni får se lite bilder den här gången!

http://www.annecy.fr/index.php?idtf=551

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar